Pozornie nieszkodliwe chrapanie może powodować ciągłe zmęczenie i uczucie braku snu nawet po kilku godzinach odpoczynku lub drzemce w ciągu dnia. Niewiele osób próbuje znaleźć sposoby na chrapanie, a takie metody na chrapanie bywają skuteczne.

Chrapanie nie stanowi zagrożenia dla zdrowia, chyba że towarzyszą mu przerwy w oddychaniu, tak zwane bezdechy. Mogą one trwać nawet minutę i powtarzać się kilkadziesiąt razy w ciągu nocy, powodując niewystarczające natlenienie mózgu, serca, nerek i wątroby. Rezultatem jest ciągłe uczucie zmęczenia i braku snu. Ponadto, bezdechy prowadzą do arytmii, nadciśnienia, hipertrofii prawej komory i ataku serca. Warto wiedzieć, co pomaga na chrapanie i bezdech.

W większości przypadków skuteczny sposób na chrapanie jest bardzo prosty. Najczęstszym powodem chrapania jest nieodpowiedni styl życia. Zanim zdecydujemy się pójść do lekarza, warto zmienić kilka złych nawyków, które mogą powodować zaburzenia snu. Warto wypróbować dowolny domowy sposób. Należy wiedzieć, że na chrapanie domowe sposoby bywają najlepsze.

Domowe sposoby na chrapanie:

Warto przede wszystkim zmienić pozycję snu. Leżenie na plecach powoduje bowiem pogłębienie chrapania. Dzieje się tak dlatego, że język opada do tyłu, co otwiera usta i zwęża kanał nosowo-gardłowy i gardło. Należy zatem położyć się na boku. Materac dobrej jakości spowoduje, że spanie w każdej innej pozycji nie będzie zakłócać skuteczności odpoczynku i stanowi to także skuteczny sposób na chrapanie.

Jeśli chrapanie występuje sporadycznie, może być spowodowane niedrożnością dróg oddechowych. Wówczas należy wybrać odpowiednią poduszkę. Pomoże to zmniejszyć chrapanie i pomóc w walce z zaburzeniami snu. Wybór poduszek jest kluczowy, ponieważ odpowiednie wsparcie głowy, szyi i kręgosłupa znacznie wpływa na regenerację ciała i zdrowy odpoczynek, co na chrapanie jest bardzo skuteczne.

Należy także wiedzieć, że nikotyna w papierosach jest przyczyną zatrzymania śliny w tchawicy i krtani, podrażnia gardło i powoduje obrzęk błony śluzowej. To sprawia, że trudno jest wydobyć powietrze z płuc. Warto zatem rzucić ten szkodliwy nałóg.

Dwie godziny przed snem warto zrezygnować z alkoholu, co powoduje rozluźnienie mięśni gardła i języka. Warto także rozpocząć dietę, jeśli ma się nadwagę.

Gimnastyka będzie miała pozytywny wpływ na samopoczucie, poprawiając napięcie mięśniowe.

Warto także w odpowiedni sposób przygotować sypialnię. Odpowiednia temperatura i wilgotność powietrza podczas snu pomogą nam odpocząć bardziej efektywnie. Często wentylowana sypialnia zapobiega wysychaniu błony śluzowej, co często jest przyczyną chrapania.

Dodaj komentarz